۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۸۱۰۸
safiarin01 (4)

به گزارش عطنا، دکتر محمد‌مهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم، گفت: سخت‌ترین روز برای استاد همین روز است. تنها خدا می‌داند که چه حسی دارم. یحیی دانشجویی بود که ادب و متانتش بی‌نظیر بود.



دکتر فرقانی: یاد یحیی هیچگاه از ذهن من پاک نخواهد شد


وی در ادامه افزود: دیر‌گاهی از آشنایی من و یحیی نمی‌گذرد، نمی‌دانم که از بخت یا بدشناسی من بود که در کلاسی تدریس می‌کردم که یحیی شاگرد‌ام بود. من نیز فرزند دارم و درد والدین و بستگانش را می‌فهمم.

فرقانی اظهار داشت: او دانشجویی فرهیخته، مودب، هوشیار و اهل مطالعه بود و من آینده‌ای بسیار درخشان در جُبینش می‌دیدم که البته از چنین خانواده‌ای داشتن چنین فرزندی دور از ذهن نیست.


وی تصریح کرد: امیدوارم که خداوند به خانواده‌اش صبر عطا کند. من پدر را محکم‌‌تر از آن می‌دانم که زیر بار این مصیبت کمر خم کند چرا که او باید به همه اعضای خانواده‌اش صبر بیاموزد.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: همواره باید به خاطر داشت که هیچ کار خداوند بدون حکمت نیست و باید به فضل و حکمت خداوند امیدوار بود.


وی افزود: امیدوارم که او به مثابه یک الگو برای دوستانش باشد. در این روز‌های باقی مانده سال تحصیلی جای یحیی بسیار خالی خواهد بود و یادش هیچ گاه از ذهن من پاک نخواهد شد. امیدوارم که خداوند روحش را با ائمه محشور نماید.


در پایان دکتر فرقانی از حضور خانواده‌ی دانشجوی محروم یحیی صفی آرین در این مراسم تشکر کرد.


دکتر ضرغام رئیس پردیس خودگردان و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این مراسم عنوان کرد: صحبت کردن در مقابل کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند، بسیار سخت است و واقعیت این است که هیچ کلامی نمی‌تواند این درد را تسلی بخشد.


وی بیان کرد: شاید اگر عقیده‌ی خودم را راجع به مرگ مطرح کنم تاحدودی در تحمل این ضایعه اثر بخش باشد. زندگی به سه بخش تقسیم می‌شود؛ تولد، ازدواج و مرگ و این‌ها در همه‌ی دیدگاه‌ها مشترک است.


ضرغام افزود: مرگ جدایی نفس از بدن مادی است. مرگ دغدغه‌ی اصلی و بزرگ‌ترین معمای زندگی روحی ما انسان‌ها است. هر کس با توجه به شناخت فکری‌اش، نوعی نگاه به مرگ دارد. مرگ زمان رستگاری است. از خداوند سبحان علو درجات شکیبایی و سلامت را برای خانواده مرحوم صفی آریان مسئلت دارم.



دکتر خانیکی: گزارش رفتن پرشتاب یحیی در قاب هیچ حافظه‌ای نمی‌گنجد


عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به خبر درگذشت مرحوم یحیی صفی‌آرین دانشجوی دوره دکتری دانشگاه علامه طباطبائی، اظهار داشت: مرگ یحیی داغ است و  خبر آن داغ و هنوز هم داغ.


به گزارش عطنا، دکتر هادی خانیکی در مراسم بزرگداشت مرحوم یحیی صفی آرین در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، افزود: گزارش رفتن پرشتاب او در قاب هیچ حافظه‌ای نمی‌گنجد.


وی گفت: مرثیه‌ای در باب یحیی که چه باید کرد؟ آیا باید یحیی را در میان عشق و عقل تنها گذاشت. بگذارید از نهادها و نشانه ها مدد بجوییم.


 یحیی صفی آریان، فارغ التحصیل علوم پزشکی همدان و دانشجوی دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی هفته گذشته به دیار باقی شتافت.




عکاس: شکیبا شیرازی تهرانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار